پروژه فنی ایران و ژاپن برای رفع آلودگی هوای تهران

محمدهادی نجفی در برنامه "بدون خط خوردگی" با اشاره به تفاهم نامه میان ایران و ژاپن در زمینه تجزیه و تحلیل و کاهش آلاینده های هوای تهران اظهار کرد: در دهه ۸۰ شرکت کنترل کیفی هوا آلاینده اصلی را مونوکسید کربن معرفی می کرد ولی امروز این معضل رفع شده است. وی از تصور شهروندان تهرانی درباره افزایش آلودگی هوا سخن گفت و افزود: سال به سال آلایندگی کمتر شده اما حساسیت مردم افزایش یافته و هم اینک شاهد آلاینده مونوکسید کربن نیستیم و ذرات کمتر از ۲,۵ میکرون حساسیت بیشتری را ایجاد کرده است. نجفی رفع آلودگی هوای تهران در کوتاه مدت را نادرست خواند و اضافه کرد: در برنامه اول کاهش آلودگی باید خودروهای فرسوده را خارج می کردیم که سرمایه گذاری بسیاری را نیاز داشت و کاستی هایی در این حوزه وجود دارد. نجفی در بخشی دیگر از برنامه "بدون خط خوردگی" خاطرنشان کرد: «اگر خطوط مترو گسترش یابد هزینه هنگفتی باید صورت گیرد؛ بنابراین رفع معضل آلودگی هوا را نباید در کوتاه مدت در نظر گیریم و مطالعات باید ادامه پیدا کند و دولت ژاپن کمک می دهد که راهکارهای کم هزینه با منفعت بالا را با دقت بیشتری بررسی کنیم.

محمدهادی نجفی در برنامه “بدون خط خوردگی” با اشاره به تفاهم نامه میان ایران و ژاپن در زمینه تجزیه و تحلیل و کاهش آلاینده های هوای تهران اظهار کرد: در دهه ۸۰ شرکت کنترل کیفی هوا آلاینده اصلی را مونوکسید کربن معرفی می کرد ولی امروز این معضل رفع شده است.
وی از تصور شهروندان تهرانی درباره افزایش آلودگی هوا سخن گفت و افزود: سال به سال آلایندگی کمتر شده اما حساسیت مردم افزایش یافته و هم اینک شاهد آلاینده مونوکسید کربن نیستیم و ذرات کمتر از ۲,۵ میکرون حساسیت بیشتری را ایجاد کرده است.
نجفی رفع آلودگی هوای تهران در کوتاه مدت را نادرست خواند و اضافه کرد: در برنامه اول کاهش آلودگی باید خودروهای فرسوده را خارج می کردیم که سرمایه گذاری بسیاری را نیاز داشت و کاستی هایی در این حوزه وجود دارد.
نجفی در بخشی دیگر از برنامه “بدون خط خوردگی” خاطرنشان کرد: «اگر خطوط مترو گسترش یابد هزینه هنگفتی باید صورت گیرد؛ بنابراین رفع معضل آلودگی هوا را نباید در کوتاه مدت در نظر گیریم و مطالعات باید ادامه پیدا کند و دولت ژاپن کمک می دهد که راهکارهای کم هزینه با منفعت بالا را با دقت بیشتری بررسی کنیم.

درباره نویسنده