۴ هدف شهرداری از اجرای طرح جدید ترافیکی پایتخت

4 هدف شهرداری از اجرای طرح جدید ترافیکی پایتخت

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا گفت: کاهش آلودگی هوا، انضباط ترافیکی، بهبود درآمدهای شهرداری و عدالت و رفع تبعیض‌ها به عنوان اهداف طرح جدید ترافیکی  در لایحه شهرداری تهران مد نظر قرار گرفته است.

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران گفت: طرح فعلی ترافیک 38 سال است که اجرا می‌شود و مدیریت قبلی شهرداری نیز مطالعاتی برای بازنگری طرح داشتند و گفته می‌شود سه سال بر آن کار شده بود و ربطی به تغییر مدیریت شهری ندارد چرا که از قبل هم مطالعاتی روی آن انجام شده است.

وی با اشاره به موضوع درآمدزایی از طرح جدید ترافیکی گفت: یکی از اهداف طرح، موضوع درآمدزایی بوده است اما در مرحله جدید، درآمدی که مورد انتظار است، اتفاق نمی‌افتد و بسیار محدود است به این دلیل که سقف مجوزهای ورود به طرح ترافیک کاهش یافته و اگر سقف مجوزهای قبلی حفظ می‌شد، درآمدها افزایش می‌یافت. در شورای عالی ترافیک، سقفی برای ورود به محدوده طرح ترافیک تعیین شده و نسبت به طرح فعلی کاهش یافته است. ما هم در شورای شهر قانع شدیم که درآمدها خیلی افزایش پیدا نمی‌کند ولی در عین حال اگر سرانه مجوزها افزایش یابد، اندکی برای شهرداری تهران درآمدزا خواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تأثیر طرح جدید ترافیکی در کاهش آلودگی هوا گفت: اگر 40 درصد مجوزها کاهش پیدا کند، در کاهش آلودگی هوای تهران تأثیرگذار خواهد بود.

میرلوحی درخصوص نظرسنجی از مردم برای اجرای طرح جدید گفت: اعضای شورای شهر موافق هستند در این طرح نظر سنجی صورت بگیرد و اگر لازم باشد این کار انجام می‌شود. درطرح فعلی 100 هزار نفر سهمیه ورود به طرح دارند در حالی که چهار میلیون خودرو در تهران وجود دارد و چطور می‌گوییم مردم از طرح جدید راضی نیستند، به طور طبیعی معلوم است که مردم موافق هستند. اگر نظر سنجی شود معلوم است همه می‌گویند سهمیه‌ها قطع شود چون توازنی در توزیع سهمیه ها وجود نداشته است ،بنابراین نتیجه نظرسنجی ها از پیش مشخص است.

درباره نویسنده